Затваряне
Въведете думи за търсене
Нагоре
Image Alt

Оптимизация на сайтове

SEO(Search Engine Optimisation) - Оптимизация на уеб страници за онлайн търсачки

Оптимизация на уеб сайтове Оптимизация на уеб сайтове

90.88% от страниците в интернет са невидими

Проучване на над милиард страници в интернет пространството показва, че над 90,88% от страниците са невидими за Гугъл. Или с други думи  – не получават никакъв органичен трафик.

Около 4,5 % получават от 1 до 10 посещения в месеца. 3% биват посетени от около 10 до 100 потребителя месечно. 1,24 % се радват на над 100, до 1000 посещения в месеца. И само около 0,30% имат повече 1000 посещения за месец.

Групата, в която ще попадне Вашият уеб сайт, ако не получи адекватна оптимизация за търсачки е най-вероятно в първите 90,88%. Страниците, които не могат да бъдат открити на първа страница в Гугъл, получават малък до нулев брой посещения. Тези, които търсачката нарежда след 20 – 30 позиция, не попадат в полезрението на търсещите – остават невидими за тях.

Над 3.5 милиарда търсения се осъществяват всеки ден в световен мащаб. Каквато и да е Вашата дейност, всеки ден някой пред компютъра или мобилното си устройство търси продукти или услуги подобни на Вашите.

В какво се състои процеса на оптимизация на уеб сайта?

Подбор на ключови думи

Правилният подбор на ключови думи е от решаващо значение. Дори и перфектно изпълнена и издържана SEO стратегия може да се провали, ако са поставени неадекватни и непостижими цели. От друга страна, никой няма полза от успешна оптимизация на сайтове за ключови думи, за които няма търсене и няма да доведат до повишаване на трафика към страницата.

Структура

Структурата на съдържанието на уеб страницата трябва да бъде построена в съответствие с препоръките на Google. За да разбере за какво се отнася една страница и коя част от съдържанието ѝ е най-важна за потребителя, търсачката има нужда от насочване.

Оптимизиране на съдържанието

Съдържанието на уеб сайта е един от най-важните фактори, който влияе върху оптимизацията на една уеб страница. То трябва да отговаря на определени критерии като уникалност (да не е копирано), да се отнася към темата и фразите на оптмизация, да бъде правилно разпределно из страницата и др.

Оптимизиране на изображенията

Търсачките няма как да знаят какво стои зад дадено изображение, освен ако не са зададени адекватни заглавия и мета данни за всяко изображение. Не на последно място, снимките на сайта Ви трябва да бъдат с подходящ размер, за да не допринасят за по-бавното зареждане на страницата - също важен критерии за успешна оптимизация на сайт.

Външни връзки

Основна част от оптимизацията на един сайт е изграждането на адекватна мрежа от качествени, реални връзки от външни страници към оптимизираният сайт. Стабилното присъствие на даден уеб сайт в мрежата, създава доверие у търсачките.

UX - потребителско изживяване

Потребителското изживяване е резултат от качествата на изработка на уеб сайта като приятен дизайн, лесно ориентиране, бързина на зареждане и др. Всички тези фактори могат да накарат потребителите да предпочетат да навигират през сайтовете на Вашите конкуренти, да напускат бързо страницата Ви или да не пожелаят да я посетят отново. Времето прекарано на Вашия сайт е фактор, който Гугъл измерва и отчита. Като допълнение това води до намален трафик към уеб страницата. Това е не само нежелано от собственика на сайта, но и допълнително подава негативни сигнали към търсачките, определяйки дадения сайт като неатрактивен за посетителите.

Анализ на резултите

Своевременният анализ на резултатите и адаптирането на стратегията спрямо тях е ключов за успеха на начинанието. Всеки случай е уникален и изисква индивидуално отношение и гъвкавост.

Настройки

За да комуникира правилно с търсачките един уеб сайт стрябва да има правилните настройки, с които да определи дали, кога , как и кои страници да бъдат обхождани.

Уеб сайтовете, които заемат първите 5 резултата от търсене в Гугъл, получават основния дял от трафика.

Колко струва оптимизацията на сайтове?

Всеки един проект е уникален и изисква индивидуален подход. Времето и усилията необходими за постигането на позитивен резултат зависят от редица фактори и няма как да бъдат приблизително предвидени преди да се направи обстоен анализ на структурата на уеб страницата, конкуренцията, ключовите думи и т.н.

Колко време е необходимо за оптимизацията на един сайт?

Времето необходимо за оптимизация зависи от сложността на подбраните ключови фрази, конкурентни сайтове, нисша и др. Важен фактор е и дали се работи за първи път по оптимизацията на страницата или вече са нправени неща, за които не само няма как да знаем със сигурност, а и няма как да сме сигурни какъв ефект имат върху имиджа на страницата пред Гугъл.

Ако сте решили да оптимизирате сайта си, заредете се с поне 6 месеца търпение.

Можете ли да ми гарантирате, че сайтът ми ще остане винаги на първа страница?

Може би се досещате, че такова обещание няма как да бъде дадено сериозно. Борбата за първите места в Гугъл е постоянна. Всеки бизнес би искал да се възползва от ползите, които това носи. Редиците на конкуренцията постоянно се допълват. В динамичната среда, която първата страница на дадено търсене в Гугъл представлява, работата по отстояване на тези позиции е непрекъсната. Един път постигнато, обаче, първенството дава предимства, като по-голям трафик и ранг в Гугъл, които Ви поставят едни гърди по-напред в борбата за първенство в търсачките.

  • Локална оптимизация
  • - -
    /еднократно
    • еднократна такса
    • регистрация в Google MyBusiness Place
    • подбор на ключови думи
    • оптимизиране на регистрацията за определени ключови думи
  • Цялостна оптимизация на уеб сайт
  • - -
    /еднократно
    • еднократна такса
    • подбор на ключови фрази
    • оптимизация на уеб сайта за подбраните ключови фрази
    • разширяване на мрежата от външни връзки
    • актуализиране на съдържанието и структурата на сайта
    • оптимизиране на скоростта на зареждане на страниците
    • оптимизация на изображенията
    • изграждане на вътрешни връзки
    • настройки на сайта за комуникация с търсачки
  • Поддръжка на оптимизация на сайт
  • - -
    /еднократно
    • месечна такса
    • мониторинг на оптимизацията на страницата
    • разширяване на мрежата от външни връзки
    • актуализиране на съдържанието и структурата на сайта за нуждите на оптимизацията
    • месечен доклад за позициите на сайта при търсене с ключовите думи